Uprostřed masového rušení ve sportovním kalendáři byly sportovní sázkové společnosti během pandemie koronaviru připraveny o centrální zdroj příjmů. Na rozdíl od rekordního roku mnoho dodavatelů, provozovatelů a přidružených společností očekávalo – s Mistrovstvím Evropy ve fotbale UEFA na léto – sektor sportovního sázení nyní čelí měsícům bez velkých sportovních událostí.
V případě absence fotbal, tenis, Formule 1, americký fotbal, basketbal a další, někteří sázkaři se obracejí na stolní tenis ve státech jako Pensylvánie a Indiana. Ale aby generovaly příjmy v mnohem větším měřítku, firmy zabývající se sportovními sázkami se prostě musí obrátit jinam. Která vertikální tribuna tedy vytěží z pauzy sportovního sázení nejvíce?
Owain Flanders: Esports přichází z lavičky
Když se pokoušíte zaplnit prázdnotu po sportovních sázkách, zdá se to evidentní vybrali byste vertikální nejpodobnější (dejte nebo vezměte dopis). Přestože byl dopad COVID-19 pro velkou část odvětví zničující, poskytl nám zásadní pohled do budoucnosti esportové vertikály.
Sportovní fanoušci hledající svou obvyklou dávku soutěže byl hnán jinam kvůli zrušení velkých sportovních událostí a esports ukázal, že může poskytnout více než vhodnou náhradu.
Jako fanoušek Formule 1 jsem byl pochopitelně zklamán, když jsem se dozvěděl, že se sezóna bude zpozdit. na dobu neurčitou. Ve snaze zmírnit toto zklamání však závodníci, profesionální sportovci a hvězdy esportu uspořádali virtuální verze každé Grand Prix, čímž překonali předchozí rekordy ve sledovanosti.
Dříve v roce bych to udělal posmíval se předpokladu virtuálního závodění; nicméně po tak dlouhém čekání na začátek sezóny jsem zjistil, že sleduji (a vlastně si užívám) virtuální vydání Velké ceny Austrálie. Pro ty, jako jsem já, kteří dříve odmítali myšlenku esportů, se toto období bez sportu může ukázat jako životně důležité pro měnící se názory – zvýšení růstu již tak rychle se měnící vertikály.
V loňském roce přesáhly celosvětové příjmy z esportů 1 dolar bn poprvé ve své historii, zatímco její publikum se rozrostlo na více než 450 milionů lidí po celém světě. To přimělo mnoho odborníků z oboru k tomu, aby to propagovali jako další velkou věc v sázení.
Hovoříme s Gambling Insider koncem minulého roku, John Griffiths, viceprezident Marketing and Business Development ve společnosti Spicy Mango vysvětlil, proč očekává, že vertikála bude nadále růst. Řekl: „Vyrůstá celá generace lidí, kteří posunuli svou hru hraním online. Když to přidáte k možnosti streamovat tyto hry na Youtube a Twitchi, tito hráči si velmi rychle vytvořili sledující, což povzbuzuje ostatní hráče, aby se zapojili.“
Ačkoli je na to ještě brzy ve srovnání s tradičnějšími formami sázení se zdá, že hazardním společnostem chybí trik, jak nevydělat na zvýšené sledovanosti. Motivací k tomu jim může být současná situace. Griffiths trval na tom, že k tomu, aby sázení esportů dosáhlo úrovně tradičních sportů, je zapotřebí větší vzdělání, a to jak na úrovni zákazníků, tak na úrovni podniků.
Možná by operátoři mohli využít tento čas ke zvýšení vzdělání; nasměrování svých sportovních sázkařů k esportovým soutěžím a potenciálně tím vytvoření některých celoživotních fanoušků esportů (a sázkařů).
Iqbal Johal: Virtuální sporty budou prosperovat
Všichni víme, jak populární je sportovní sázení, ale virtuální sporty se zdají být nejlepší vertikálou, která zaplní prázdnotu. Za prvé, je to vertikála, která nejvíce kopíruje sportovní sázení, vzhledem k tomu, že jde o virtuální, předem nahranou verzi vašich oblíbených sportů, jako jsou dostihy a fotbal.
Dlouho před odložením a zrušením sportovních akcí kvůli vypuknutí koronaviru loni v dubnu generální ředitel Golden Race Martin Wachter řekl Gambling Insider virtuální sporty mají „obrovský potenciál“ překročit příjmy generované sportovním sázením.
Rychle kupředu téměř o rok a máte jako Newgioco tvrzení, že delší živé sporty jsou zpožděny, což zvyšuje pravděpodobnost prudkého nárůstu vlivu na virtuální sporty v dlouhodobém horizontu. Virtuální sporty mohou běžet 24 hodin denně 7 dní v týdnu a v dnešní době technologií poskytují poutavou a realistickou nabídku zábavy. Většina operátorů nyní nabízí působivou grafiku a komentáře, které kopírují skutečné zápasy, zejména ve fotbale, více než dostačující k tomu, aby zaplnily prázdnotu, kterou zanechal nedostatek živých sportů.
Ale nejde jen o tradiční sportovní fanoušky které mohou virtuály přitahovat. Podíváme-li se na mladší generace, virtuální sportovní sázení by mohlo být přesně to, co publikum generace Z – obvykle označované jako lidé narození v polovině až koncem 90. let – hledá vzhledem k jejich posedlosti všemi technologiemi, včetně mobilních zařízení.
Porota na Prague Gaming Summit minulý měsíc diskutovala o Generaci Z, přičemž shoda v tom, že virtuální sporty by mohly být ideálním způsobem, jak přilákat více hráčů do herního průmyslu, a vzhledem k současnému klimatu se příležitost nabízí právě teď. Panel diskutoval o tom, že mladší generace neustále pracuje s mobilními zařízeními, čímž je rychlost, grafika a přístupnost klíčové, což jsou všechny prvky, díky nimž dnešní virtuální sportovní produkt vyniká.
Ředitel prodeje Golden Race Tassos Pangiotaros připustil, že dodavatel se přizpůsobil na základě specifických vlastností generace Z, aby je oslovil svou nabídkou virtuálních sportů. Mezitím skutečnost, že zákazníci, kteří se zabývají virtuálními hrami, také zůstávají loajální, je podle společnosti Newgioco dalším velkým faktorem popularity virtuálních sportů v tomto období.
Virtuální sporty mohou zákazníkům nabídnout virtuální akce a sportovce, které mohou být emocionálně spojen, což je další faktor k vyplnění mezery po sportovním sázení, kde máte vazbu na kohokoli, koho podporujete. Celkově je toto období s omezeným sportovním sázením skvělou příležitostí pro virtuální sporty, aby pokračovaly ve své popularitě a dokonce přilákaly novou zákaznickou základnu.
Tim Poole: Online poker eso v balíku
Zatímco online kasino by mělo generovat nejvyšší hrubé herní příjmy po neurčitou dobu bez sportovního sázení, vertikála, která vydělává nejvíce – pokud jsou provozovatelé chytří – je online poker. Pokeru se na skládkách a na nějakou dobu na ústupu nabízí bezprecedentní příležitost k růstu. I když by online kasino mělo pokračovat ve své síle a získávat návštěvnost od pozemních společností, které digitalizují své podnikání, poker se může pochlubit řadou es:
- Sportovní fanoušci ne vždy migrují ke stolním hrám a online automatům . Ti, kteří hledají soutěž a konkrétně si užívají soutěžní sportovní prvek, mohou tento podnět z pokeru stále získat.
- Profesionální pokerovou scénu lze udržet při životě prostřednictvím digitální hry, na rozdíl od velkých sportů, které vyžadují fyzické setkání.
- Lidé budou díky sociálnímu distancování více doma a budou mít více času. Spíše než rychlé kasinové hry, které dříve zaplňovaly krátké sloty pro hráče, budou mít sázející více času investovat do produktu s delší dobou trvání, jako je poker.
To, jak již bylo zmíněno, závisí na tom, jak chytří provozovatelé budou a jak rychle se mohou otočit. Generální ředitel 888 Holdings Itai Pazner již dříve hovořil s Gambling Insider o touze udělat revoluci v pokeru a nyní by to mohla být největší příležitost pro tuto vertikálu. Možná je stále možné nabízet kratší soutěže, aby se sportovní sázkaři dostali do akce, zatímco rozsáhlejší bonusy a uvítací nabídky představují riziko, které stojí za to podstoupit v době, kdy se bezplatné zkušební verze využívají s velkým efektem ve všech odvětvích.
Jak bylo uvedeno, online kasinové hry mají neodmyslitelnou výhodu v tom, že jejich poptávka zůstala nedotčena COVID-19, a to i během pandemie koronaviru, která roste. Poker ale zaznamenal vzestup i tam, kde v poslední době neměl takové štěstí. Očekávám, že esporty porostou ještě rychleji než obvykle a virtuální sporty by měly v současném klimatu také růst. Podle mého skromného názoru však bude online poker nejvíce těžit z hromadného omezení sportovních sázek.
V žádném případě bez sázení chlapi! Bookmakeři navždy! 🙂 🙂 🙂
Online hazardní hry jsou obecně zajímavé odvětví, myslím, že je to dobrá oblast pro kontrolu platů, které lidé mají…
O čem přesně je debata?